Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

man bör kontakta sin konsumentombudsman (finns inom komunen, ring växeln) sen kan man halt gratis & utan besvär göra en anmälan till ARN.
Tack för alla synpunkter!

Uppdatering av läget

Fick bilen kollad av en flyktig bekant som är ett ess på just dieselbilar. Men som oturligt nog är allt för upptagen för att meka med andras bilar.

Topplocksbultarna var felaktigt monterade, varav 2 ej spända alls. 2 av brickorna saknades. (dessa skulle vara nya enligt firman)

Kamrenshöljet helt fel monterat vilket resulterade i att kuggremshjulet skavde rejält på plåten.

pinnbulten till turbon var lös, mellanrum mellan turbo och avgasgrenrör.
Vilket medförde läckage.
Förmodligen detta som medförde att lambdalampan lyser.

båda slangarna som går mellan kupéelementet och motorn var lösa och en av de hade de ej satt slangklämma på ens.

och en hel del andra skruvar de inte ens besvärat sig att spänna ens.

Kommer att ringa min konsumentombudsman i malmö på måndag och se hur man går vidare, jag är nu medveten om att jag måste ge dem en chans att rätta till felen, vilket skrämmer mig, då de gjort ett så dåligt jobb från början, förbereder mig på en rejäl strid och kommer inte att ge mig.
Finns fan ingen yrkestolthet numer.. se bara i vårt fall,,, 6 månader för att hitta fel på bränsletrycksregulatorn,, som jag till och med sa att det va fel på...men inte då,, bytte halva motorn bara... visserligen hade vi garanti på den.. men ändå..
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]