Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av yasmeen
hej.....har en fråga....

min v40 1.6 finns just nu i wien österrike hos min flickvän( fråga inte varför):) i alla fall hon körde sönder kopplingen så vi köpte ny o killen som skulle installera den sa att det måste bytas nåt som jag kan inte på svenska ...

på tyska heter det getribe glocke ...när jag forsöker att översätta så betyder det växell klocka ....kan det var huset som allt liger i altså mekanismen ,eller nåt annat...växellåda ser ut som en klocka så kanske är det rätt ...finns det nån som kan det här?

tack på forhand.... jasmin
av Tartryffel
Edit: inte riktigt rätt först. Det är tydligen delen mellan motor och växellåda som åsyftas. Vad den nu heter på svenska :) "Transmission adaptor plate" på engelska iallafall.
Senast redigerad av 1 Tartryffel, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av yasmeen
Tartryffel skrev:Det betyder växellåda.
menar du att det som måste bytas är egentligen hela växellådan? eller ?
Användarvisningsbild
av yasmeen
om det är rätt grej så finns ingen chans att skicka det....undrar bara vad den kostar här...kan du namnet på den på svenska?

tack så hemskt mycket för dem snabba svaren....jättesjyst :D :D
Användarvisningsbild
av yasmeen
klacken skrev:Kopplingshus är det jag har hört talas om.

du kan inte ha mer rätt än så tackar... :D :D :D
nu har man lärt sig ännu ett fint svensk ord...(sen finns det här också sprängkåpa !! komer allt närmare :D :D :D :D :D :D
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]