Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tokig
Tjenare.

Har börjat smida planer på att uppgradera ljudet i s40n något med en eventuell Baslåda+steg, ny huvudenhet och möjligt ett nytt framsystem.

Men frågan är då: Kommer det låta skit om man drar in typ dubbla 12 tummare i en färdigbyggd baslåda?
Blir det något tryck inne i bilen eller stannar allt kvar i bagaget?
(om det finns ge gärna tips på någon färdigbyggd låda som ni vet spelar bra)

Skulle bli glad om jag kunde få lite tips och få ta del av era egna erfarenheter!
Användarvisningsbild
av hixen
Tjena,

Hade tidigare en s40 2.0t innan, satte in både en pioneer låda med singelbas, men fastnade till slut för Gas-lådan med dubbla basar för en billig slant: ca 1500. Sen ett vettigt slutsteg så får du in ljudet i bilen..

Men ett tips är att eftersom det inte fanns genomgående skidlucka på min, utan öppningen fanns, men en stålplåt skyddade baksidan in mot bagaget. Så jag klippte upp ett hål, inte riktigt lika stort som den nerfällbara lucka, utan ca 3 cm mindre runtom, och höll den öppen så funkade det riktigt bra.

Det här med vilken låda man ska välja är nog en smaksak, enda vägen är att testa sig fram och bedöma själv!

lycka till!
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡