Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:Antar att du den pratar om bakluckans tätnings list. den har rostat sönder på din bil o då köper man en ny eller fräch begagnad.
Hej!
Det är gjort av plast, det sitter en svart list på insidan av denna på bakre kofångaren. den har släppt från sitt fäste. Men där e ingen rost.
macke3 skrev:Hejsan! Mitt tips är att soppa pumpen håller på att ge upp! Hoppas det löser sej för dej, :-)-) racklande bilar är det värsta som finns. :-(O)
Mvh
Har bytt bränslefilter idag, får hoppas att det var dt som behövdes. Det gamla såg inte kul ut kan jag säga. Får hoppas att bilen går bättre nu.
BoHo skrev:Läsa av felkoderna kostar ett par hundra. Kollade med en lokal firma och dom ville ha 400 för att koppla in datorn. Vad en auktoriserad volvo-verkstad tar för detta vet jag inte.
Volvo tar 1400kr för det.

Vid vilken lokalfirma kollade du vid?
Då ska jag kolla upp detta så ska jag be dom kolla av felkoderna på bilen. Tack :wink:
volvo51 skrev:Om det är en GDI-motor så står det med stora bokstäver. Beträffande abslampan så är det säkert en abs-givare som gett upp.
Hur man kollar vilken vet jag inte men kolla först alla skarvdon till givarna. Inte ovanligt att det blir dålig kontakt där.
Jag hittar ingen text med GDi så de måste vara en volvo motor då.
Jag ska ta av däcken och kolla givarna om man kan se något fel på dom sen kan man nog kolla med en sån mätare. Jag ska nog lämna in bilen till någon som kan kolla elsystemet o felkoderna. tack ska du ha för tipsen dom hjälper mig ska du veta :D

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]