Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Carro
Hej!

Jag är en nybliven V40 ägare och behöver råd om hur jag enklast byter sidomarkeringsljusen på bilen. Jag har läst i verkstadshandboken hur man ska göra, mina fråga är hur har ni gjort? Det känns ju helt sanslöst att man måste skruva isär halva bilen för att byta dem.

Tack på förhand.
av Willis
På dem äldre modellerna av S40 så är det mycket svårare att byta dem... hade du dock köpt en fas två hade jobbet varit bra mycket lättare och gått snabbare
av Carro
HiTek skrev:På dem äldre modellerna av S40 så är det mycket svårare att byta dem... hade du dock köpt en fas två hade jobbet varit bra mycket lättare och gått snabbare
Tack det har jag redan listat ut. :(
av Kojje
På fas 1 går det ej att byta enbart glödlampan utan man byter hela lyktan så att säga.Man tar en skruvmejsel i bakkant på lampan bänder lite försiktigt så hoppar den ut.
av Willis
Carro skrev:
HiTek skrev:På dem äldre modellerna av S40 så är det mycket svårare att byta dem... hade du dock köpt en fas två hade jobbet varit bra mycket lättare och gått snabbare
Tack det har jag redan listat ut. :(
Hehe, ja vet att det inte var svaret du sökte :)
Kojje skrev:På fas 1 går det ej att byta enbart glödlampan utan man byter hela lyktan så att säga.Man tar en skruvmejsel i bakkant på lampan bänder lite försiktigt så hoppar den ut.
Japp, det var något i den stilen.

Amerikanare är de största exponenterna a[…]

köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]