Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag hoppas att nån vet vad som är fel på turbon för att jag är okunnig på bilar, problemet är att ibland så verkar den ladda dåligt, det blir liksom ingen fart i bilen, medans andra gånger så drar den iväg bra. Detta händer endast när motorn är varm, Jag får en känsla att det har nått med automatlådan på bilen att göra, för bilen sticker iväg bättre när jag inte trycker ner pedalen så hårt.

Om någon vet vad det kan vara, så blir jag tacksamm och ställ gärna frågor om det är nått ni vill veta :)
Prova med att byta magnetventilen (till turbon var den sitter kan du be en mekaniker på volvo att visa dig om du inte vet sen byter du den själv det är busenkelt ett par slangar och ett kontaktstycke ta en i taget så vet du att det blir rätt tar max 5 min) till att börja med dom har en tendens till att strula och då får du ett ojämnt laddtryck som kan komma och gå tror att priset ligger på runt 300kr.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]