Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blockqoute
Hej,

Jag måste köpa nya hjulmuttrar till min V40 -01, Fas II. Det jag undrar är vad det ska vara för mått på de?

Är jag helt fel ute om jag tror att gängan ska vara M12x1,5? Om jag är det, vilken gänga ska det vara?

Och sen vilken längd ska det vara? Har sett både 32mm, 35mm och 45mm. De på 32mm var med låsnyckel till och de på 35mm och 45mm var utan låsnyckel.
Användarvisningsbild
av Tomas88
M12x1,5 stämmer.
Jag köpte för drygt ett halvår sedan till min min på Biltema. Kan ju kolla art nr på kvittot om du vill. Tror att jag har det kvar.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Tomas88 skrev:M12x1,5 stämmer.
Jag köpte för drygt ett halvår sedan till min min på Biltema. Kan ju kolla art nr på kvittot om du vill. Tror att jag har det kvar.
Det skulle vara jättebra om du kunde kolla det, det är nämligen på Biltema jag har kollat och tänkte handla på också.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hittade inte kvittot så jag sprang hela vägen ut till garaget genom regnet och kollade bara för din skull. :wink:
Hade förpackningen kvar. Eftersom man har 4-bult så blir det ju några över.

Biltema art nr 33-3307 35mm har jag använt. Har alufälgar, har du plåtfälgar kanske det funkar med kortare.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Jag tackar så mycket för din vilja att hjälpa till! :D

Kan det vara så att det ska vara olika längd på hjulmuttrarna till aluminiumfälg och plåtfälg? Och i så fall vilka? Jag har aluminiumfälg till sommardäcken, men till vinterdäcken är det plåtfälg som gäller än så länge.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]