Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThereseH
Hej!
Det kommer en bärgare idag och ska dra bilen till en annan verkstad då jag totalt tappat förtroendet för bilia,sen tänkte jag vända mig till bilia igen när den verkstaden kommit med ett utlåtande. Det här med själlägesgivaren låter ju högintressant! Hänger spjällhuset ihop med spjällägesgivaren på något sätt? Uppenbarligen måste ju felkoden indikerat något som hade med spjällhuset att göra eftersom de valde att rengöra spjällhuset andra gången de hade bilen inne.

Jag hoppas verkligen att den här andra verkstaden kan hjälpa mig,e så trött på hela den här härvan. E hemskt också när man själv inte vet direkt någonting om bilar,jag vet bara att bilen gick bra när jag lämnade den till bilia och nu går den inte att köra överhuvudtaget. Skulle prova den häromdagen efter vi bytt luftfilter och tändkablar,kom inte ens tre meter innan den började krångla. Har haft konstant ont i magen sen hela den här härvan började och håller verkligen tummarna för att det kanske löser sig nu. Det finns ju en gräns för hur mycket pengar man vill lägga på en så pass gammal bil också,passerar snart 10.000kr och då går bilen fortfarande inte ens att varken köra längre eller besikta eftersom lyktan som Bilia hade sönder inte är bytt än... :cry:

Men vem vet, om några dagar kanske det här är jag -> (D)
Hoppet e det sista som lämnar människan...hehe
av Pson99
Jag tycker chansen att det är spjällägesgivaren är ganska stor, problemen du beskriver liknar i stor grad de som jag hade med min spjällägesgivare och det är uppenbarligen flera som stött på samma problem. Hoppas det ordnar sig! :D
av ThereseH
Sådär!
Fick hjälp att byte spjällägesgivaren igår och pepparpeppar...bilen går! Vågar knappt tro att det är sant men det kanske faktiskt funkar nu!!! Nu måste jag bara assnabbt fixa lyktan som gick sönder hos bilia så jag kan släcka tvåan jag fick innan tisdag.

Tack så himla mycket för hjälpen alla snälla människor som svarat! Vad skulle man ta sig till utan internet?
(W)
av ThereseH
Kan uppdatera med att bilen fotfarande går toppen! Dessutom så fick jag rätt i mitt korståg mot Bilia Segeltorp så ett annat Bilia lagade mina lyktor kostnadsfritt(för mig,segeltorp fick stå för notan)! Allt tackvare att jag fick kontakt med en underbart trevlig och serviceminded personal på Bilia Nacka och då särskilt Therese(snyggt namn! hehe) som dessutom var så jävla shyst så hon mailade mig instruktioner så jag kunde byte spjällägesgivaren själv. (W)
De räddade Bilias anseende totalt hos mig och får jag någonsin problem med bilen igen så vet jag lätt vart jag kommer vända mig!
Användarvisningsbild
av tompa76
Grattis!! Så alltså checka hær på forumet først innan en dryg verkstad lurar av dej pengarna.. Hoppas du før tillbaka pengarna ,. Annars ær ju plus ett av favoritprogramen ..:)

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]