Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Antisocial
köpte nyligen däck på fälg 14" skulle passa på s40 men när jag skulle kolla om de passa så visade det sig att bromsoken fram tog i fälgen. går det att göra något åt det eller måste ja köpa nya fälgar ? (spacer?) ??:-/
tacksam för svar
av volvo diesel
Om jag kommer ihåg rätt så fick alla S/V40 from årsmodell -98 större bromsar fram, alltså 15".

Det är nog bara att bita i det sura och köpa nya fälgar...
av Antisocial
volvo diesel skrev:Om jag kommer ihåg rätt så fick alla S/V40 from årsmodell -98 större bromsar fram, alltså 15".

Det är nog bara att bita i det sura och köpa nya fälgar...
tack för svaret. men tror du inte det skulle gå med spacerplattor ?
av kire1111
Kan tänka mig att det blir svårt att få dessa fälgar att passa om de tar i bromsoken, som tidigare sakts så tror jag med att bromsoken blivit större fram. Kollade i min handbok för min s40 står att 15 passar. Så 14 är nog lite för litet. Jag skulle aldrig hålla på med massa saker som ska få "fel fälgar" att passa, tror säkerheten och väghållning blir lidande i slutändan. Sen tror jag att däcken skulle sticka ut för mycket utanför skärmkanten, kan tänka mig att besikting och farbror blå inte skulle gilla va de ser :-(O)

Tror det bästa är att lämna tillbacka 14 och köpa 15, varför gör det svårt för sig när man kan göra det rätt och lätt :D
av absolutjoxs
Men det skulle se rätt ballt ut..
om man tar typ 3 spacers på varandra så däcken var helt utanför bromsarna. Breda små skottkärredäck som sticker ut utanför hjulhuset..

I say go for it! :-)-)

Tror du får förlänga hulbultarna lite bara.. ;)

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!