Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av turbo t5
Hej min svåger kom till mig och sa att hans bil är trasig,det skrammlar i morton och den går bara på tre cylindrar det låter som om det ligger någon metalbit eller liknande i motorn,kan det vara turbon som har gått sönder?eller är det någon här som har något förslag på vad det kan vara som skrammlar?? bilen är en v40 2,0t-99 har gått 28000 mil och turbon är aldrig bytt sen den va ny och han är lite gasglad...
Tack på förhand
av Krilledill
Min skramlar när jag motorbromar. Detta beror på att ett stag från den så kallade waist gate ventilen ligger lite löst. Den har gjort det sedan jag köpte boilen för fyra år sedan. Inget att oroa sig för enligt Volvo.Det är nämligen inte ekonomiskt försvarbart att öppna upp turbon för 4000 kronor bara för att bli av med detta lilla missljud.
Användarvisningsbild
av turbo t5
Tack för svaren jag har fått ska kolla upp det där med tändstiften när jag får tid :D men annars så är det väl bara att börja och riva motorn :oops:
av fraazze
Kolla om det är volvo original stift för dem var ju i blåsväder förra året på Plus i tv. Var att elektroderna trilladee av och åkte ner i motorn.

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]