- fre 12 jun 2009, 07:58
Efter att jag bytte strålkastare har en varningslampa börjat lysa lite nu och då. Kommer nu inte ihåg exakt vad det står att den betyder, men det står nåt luddigt om "motorns tändnings- och elektriska system" eller nåt. Hade problem för nåt år sedan med att bilen gick dåligt som fn (snarare hoppade fram än rullade) och då lyste den lampan. Då var det en givare som gett upp och bilen höll näst intill på att sota igen. Bytte den och bilen har gått som en klocka sedan dess. Nu har alltså samma lampa börjat lysa igen efter strålkastarbyte. Bilen går dock bra och lampan lyser inte heller hela tiden. Den tänds efter cirka 2 km körning, om jag stannar och slår av motorn i 1-2 minuter slocknar den och tänds sedan igen efter några km. Trodde det var givaren igen, kanske blev lite påfrestande under strålkastarbytet eftersom det blev en del "tändning på/av" osv. under ikopplingen. Så, öppnade och rensade (försiktigt-jag vet 8) ). Då var lampan svart i kanske 5 mil, men nu har den börjat likadant igen. Vad tror ni???? Är det dags att byta givare igen? Något annat? ?:-/