Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenita123
Hej !!!

Har en volvo V40 1997 1,6 liters

åkte till västerås hörde ett ljud höger fram som ett hjulllaget det ljudet stängde av bilen i västerås sedan startade den inte mera.låter som startmotor är pajj klickar testade att dra igång den inget händer testade startkablar inget där heller,lyft på kamrems kåpan remen sitter där o är hel går runt när jag vrider på tändingen

testat nollställa batteri
dra ur databox
extra minuskabel
annat batteri
startgas inget händer
koppplat ur ena tändspolen o den andra inget bättre drag heller

när jag sätter på tändingen så hör ja inte alltid soppa pumpen nollställer batteri då hör jag den slå på

fick igång bilen idag i 20 sek men dog sedan

nån som har ett tips ?
Användarvisningsbild
av vetten
Du kan ju börja med att byta reläet till soppapumpen?????
av zenita123
Bilen går nu det var et sånt simpelt fel så jag nästan skäms

startspärren sitter tydligen i huvudet på där nyckeln sitter på o den va kass så ja kasstade den ....så startspärren var på hela tiden

testade med reservnyckeln då starta den hehe
av zenita123
Jo nyckeln har ett huve som ör gjord i plast o där sitter själva startspärren har du ej den mot tändingslåset så går ej startspärren ifrån...o själva huvet plasthöljet var så dåligt så ja kastade det men har själva nyckeln+dosan kvar då självklart trodde att startspärren satt i dosan som aktiverar o avakltiverar larm+spärr men så är ej fallet spärren sitter i platshöljet på nyckeln

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.

@Erik Å , Grejen är att jag tre st m&[…]