Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

har en s40 -98 som minnet till stereon samt att tripp mätaren nollställs varje gång man stänger av bilen samt att central låset funkar inte längre:S

Hur ska jag göra för nu står bilen olåst varje dag för det går inte låsa med nyckel heller:S?
Senast redigerad av 2 Tomas88, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Lade till bilmodell i rubrik.
bohrn skrev:Jag har typ samma fel. Men mitt c-lås funkar. Min säkring nr 5 går i ett i motorutrymmet. Är din hel el ?

Japp den är hel men dom sa på volvo att den gula säkringshållaren kan hoppa ur men min satt där den skulle har även tatt ur den och rengjort kontakterna:S
Det skulle ju kunna vara i CEM-boxen eller någon dålig lödpunkt inuti instrumenthuset eller kanske tom. i tändningslåset, i kontaktstyckena kan det också uppstå fel. Ja detta är bara några gissningar från min sida, har dock stött på diverse andra liknande fel som jag har spårat dit, inte på 40-serien men däremot på 400-serien. Elektroniken är ju ganska lika i dagens bilar men felen är faen så svårspårad. Lycka till med felsökningen :-)-)
vetten skrev:Det skulle ju kunna vara i CEM-boxen eller någon dålig lödpunkt inuti instrumenthuset eller kanske tom. i tändningslåset, i kontaktstyckena kan det också uppstå fel. Ja detta är bara några gissningar från min sida, har dock stött på diverse andra liknande fel som jag har spårat dit, inte på 40-serien men däremot på 400-serien. Elektroniken är ju ganska lika i dagens bilar men felen är faen så svårspårad. Lycka till med felsökningen :-)-)

men hur kollar jag då om CEM-boxen är dålig?

Vilken ände skall ja börja i CEM-boxen eller tändningslåset?

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.

@Erik Å , Grejen är att jag tre st m&[…]