Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hejs hålen i övre talriken skall stäma med "nitarna" i den undre skall vara en plast bit i botten på fjädern och en i gummi i övre talriken.
tjena!

du menar nitarna man sätter muttrarna på upp till de 3 "piggarna"?? har funderat över det faktist :???: tyckte tallriken satt snett då jag tog bort den...men jag satt den rakt i linje med den nedre tallriken...fan tänk om det är därför det låter.....får riva igen å kolla :oops:.

Gummiring sitter upp till under tallriken men inget i den nedre, satt inget där tidigare så det kan inte vara det...men ska kolla upp och ändra tallriken position..tack för tankeställaren :D
nu när jag funderat ett tag så tror jag att det är monterat precis som det ska...kollade haynes gör det själv handbok och där stog det att man skulle sätta dom 3 hålen efter dom nedre hålen på fjäderbenets tallrik. Det finns 3st hål ner till och sen tre hål på tallriken..i en fin rak linje..borde sitta rätt....men fan jag vet inte....inte kan lagerna pajja bara man satt i nya fjädrar..låter konstigt...funkade innan :(
på min sitter det hårdplast mellan talriken och fjädern sitter på själva fjädern var limmade på mina gammla fjädrar var inte med när man köper biltema orginal :lol: men de kostade bara 249 så jag känner mig nöjd förutom att den låter som en diesel och inte går
tänk om det är därför den låter som en diesel nä skämnt å sido
om du inte har plast längst ner på fjädern kanske du kan få oljud åxå

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.

@Erik Å , Grejen är att jag tre st m&[…]