Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zinqou
Hej. Jag är helt färsk gällande bilar. Så ni förstår... :) Jag köpte en bil i början på april som jag nu fått problem med. Köpte bilen på en (mrf-)firma med trafiksäkerhetsgaranti. Bilen - en S40 2.0 -03 9200 mil i mycket bra skick.

Har ända sedan jag haft bilen haft problem med missljud i ratten när jag svänger. Jag sa direkt till gubben på firman att jag hade stora missljud i ratten. Kraftiga ljud asså. Det tog ett tag innan han ville erkänna. Till slut sa han att han skulle ta bilen till någon verkstad för att få det fixat. Dock blev det inga resultat av det. Då - efter mycket tjat skickade han mig till en firma med bilen.

De har nu kontrollerat bilen i två dagar. De konstaterade att det var fel på styrväxeln i bilen och att det måste fixas. Fick aldrig någon riktig förklaring på varför. Det skulle i alla fall kosta runt 10000kr. Dock tycker jag att ljudet minskat mycket efter de mekat lite. Då är frågorna: Behöver detta ens bytas och i så fall varför? Tänkte är det bara för ljudets skull, eller kan det vara en antydan till att den senare behöver bytas? Då är den stora frågan, vem betalar den reparationen? Är det något man ska få räkna med med tanke på bilens ålder och mil?

Tacksam för snabba svar!
/Mikael
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

När bytte du oljan in automatlådan sena[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter dä[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Fortfarande fungerar min utan att något fix […]

Tre år med Volvo V90 CC

Somliga bilar äter inte bormsbelägg p&ar[…]