Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hoolyman
Som rubriken säger så ska ett rostfritt avgassystem tillverkas. ska dra 3" från katalysatorn och avsluta med sportljuddämpare.. lär bli ett härligt muller :)

har påbärjat projektet men inte tagit några bilder än. men lite info kan man väl skriva iaf :)

Allt material = gratis ;)
Ja okej nästan då.. ljuddämparen gick på 700:- med frakt. samt att en mittenljuddämpare ska införskaffas, så någonstans runt 1000:- för allt. rör, böjar, lån av svets samt gas bjuder jobbet på, och det tackar man för :)

Ska ta lite foton nästa gång jag åker till verkstaden igen..

har ni några frågor är det bara att ställa dom :)
av Hoolyman
kommer jag till en början att göra iaf.. kan det orsaka några problem? har iaf ändrat mig angående storlek och kommer gå ner till 2½" hela vägen från katalysator..

imorn kommer även lite bilder upp och förhoppngsvis kommer även ljuddämparen med posten :)

går allt som det ska så kommer jag att ha allting ihop punktat imorn sen återstår bara svetsningen, samt montering, räknar med att det kommer ta iaf minst en 3-4 kvällar att få ihop allt..
av Hoolyman
Har varit och svetsat lite idag.. fick börja om från bärjan då jag gick ner till 2½" istället.. största problemet kommer vara att få dit nya ljuddämparen.. den gamla har röret kommer in på sidan.. nya har i mitten.. men d ska väl gå på nåt vänster :D
av Kojje
Hoolyman skrev:Har varit och svetsat lite idag.. fick börja om från bärjan då jag gick ner till 2½" istället.. största problemet kommer vara att få dit nya ljuddämparen.. den gamla har röret kommer in på sidan.. nya har i mitten.. men d ska väl gå på nåt vänster :D
Det gjorde du rätt i 3" går men det blir väldigt tajt och det är inte roligt att ha ett system som slår i karossen 2½tum kör feritta och BSR med till sina sportsytem JT har därimot ett 3" och jag vet att en del har problem med det systemet.Svetsa på och lycka till :wink:
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]