Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kojje
Hoolyman skrev:Vi leker med tanken att jag skulle ta kopplingen från en T4, som ska passa rakt av som jag förstått det.. vad kan det kosta med jobbet hos en versktad? är det så att den där manövercylidern ligger ruskigt taskigt till så man måste plocka bort låda o allt så förstår man ju att d drar iväg med pris.. men då är ju frågan om man MÅSTE byta den?
Skall du bara chippa så är chansen stor att du ej kommer att behöva byta koppling körde steg 3 ett tag innan det blev mer trim på min v40 2.0T alltså chipp,filter och större avgassystem hela vägen från turbon med racekatalysator skulle ge drygt 215-220 hk och detta var inga som helst problem vid steg 4 gav dock kopplingen upp med att den slirade när man gick på lite hårdare men köra normalt gick fint betalade 4500kr för byte koppling arbete+matrial.
av Kojje
Hoolyman skrev:Okej så med ett steg 1 chip så behöver jag inte oroa mig :) fan då blir d nog ett chip till sommaren :D
Skulle bli förvånad om du får problem med kopplingen och får du det är den nog snart på g ändå,såg att du hade en -99 har du tur så sitter det en T4 koppling i den det gör det ibland på 98 och 99 har ingen aning varför och man måste tyvärr ta ner kopplingen för att se.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]