Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisch
Eftersom mitt signalhorn fungerade väldigt opålitligt så plockade jag bort airbagen för att fixa glappet bakom ratten. Det gick ju som smort. Men nu lyser airbaglampan och vill inte slockna. Gjorde så som man ska, plockade bort minuspolen, väntade 2 minuter och sen göra det jag skulle. Sen i omvänd ordning vid montering. Har låtit bilen stå med minuspolen av i drygt 30 min men den är kvar ändå.

Airbagen är ju endast inkopplad med en liten kabel som och kan bara sättas in på ett sätt. I övrigt lossar man ju endast två små skruvar på var sida om ratten.

Hur får jag lampan att sluta lysa?
Användarvisningsbild
av Fisch
Lyckades få ut en felkod.

SRS-212 Drivers Air Bag, Open circuit or Capacitance too Low

Vilket bör betyda att bilen inte får kontakt med själva airbag-enheten i ratten, eller?
Användarvisningsbild
av #27
Villkor
Om resistansen är för hög eller kapacitansen är för låg i ledningskretsen, under längre tid än 10 sek, lagras felkod SRS-212.

Felorsak
För hög resistans
-Avbrott i tändarledning eller kontaktstycken mellan rattmodul och sensorenhet.
-Avbrott i rattmodul (för hög resistans i tändare).
-Avbrott i kontaktrulle.

För låg kapacitans
-För låg kapacitans eller avbrott i inbyggd kondensator i tändarledning tändare kontaktstycke.
Användarvisningsbild
av Fisch
Tackar! :D

Då är det väl bara att leta på felet. Är det någon av dessa alternativ som är vanligare än de andra?

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]