Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racefan
Var hittar man dessa ? Nån som har nån länk eller vet någon butik som säljer de.. Det är blinkerslyktor som sitter på sidan och de sitter en orange reflex innanför lampglaset rätt snyggt faktisk! Jag har en s40 03!!

Vad kostar sånna typ ?

Ha de fint :D
av S40T4
Dom finns att köpa hos din lokala volvohandlare. Det kan vara svårt för dom att hitta på dom eftersom dom måste gå in i gammla VADIS och logga in på USA-marknaden. Och när du monterar dom så får du montera nya kontaktstycken på bilen och dra en extra kabel till parkeringsljuset också. Tänk på att beställa kontaktstyckena samtidigt! Kostar nog mellan 600-1000 kr. kommer inte ihåg.
Har själv USA-blinkers på min S40...
Användarvisningsbild
av uno83
Hur ser USA-blinkers ut? Nån som har en bild?
Användarvisningsbild
av Racefan
Bild

Är du säker på de?

Är de 2st blinkers lampor eller? Usa blinkers är la de med reflexen bara eller ?

Du menar att bilia har dem eller!! Samsteffanson vill ha 525kr st för sina de är ok..

Om jag har fattat rätt är de en 1 blinkers lampa och en parkeringslampa eller ? Du kan inte förklara lite mer detaljerat hur du gjorde..Jag ska prata med dem och se hur det ligger till! De ser ju ut som original glasen ju :D Du menar att de sitter uttag för lampa i reflexen eller ?

Är de så eller ? Jag var inne och läste på samsteffanson och såg att detta var fas 1 men jag har fas 2 men passar de då!!!
av S40T4
Nej, det är olika till fas1 och fas2. Nej, det är bara en lampa, samma som 5/21W som brukar sitta i bakljusen på vissa bilar, fast dom är oranga och har en annan sockel. Du får ta ur kablarna ur orginal kuntaktstycke och dra en kabel från parkeringsljuset och kolla vart dom har sina positioner och sätta i dom i det nya kontaktstycket.
Användarvisningsbild
av GalnastAvAlla
Tänkte väcka liv i den här tråden =)...
Äger en v40 2.0t sen en månad tillbaka och jag vill ha usa-blinkers på den.
Någon som vet någon sida där dessa finns? Är dåligt på ebay...
Precis såna som "Racefan" postade är jag sugen på..
Användarvisningsbild
av Frippa
Eller så kan man göra en "budget"-USA-Blinkers som jag gjort om man inte är för kräsen.. Jag tog en lamphållare från 740 positionsljus fram (den dubbelpoliga), fick fila ner en plastpigg på hållaren så gick den i S40 blinkersen sen.. bara att byta lamphållaren sen o koppla in den extra sladden till positionsplusen. funkar utmärkt! (satte även dit en flucerande orange-tejp på sidan av blinkersen så det liknar en USA-modell lite mer.10 kronor på skroten för lamphållarna!. :) //Lycka till!
Användarvisningsbild
av GalnastAvAlla
Frippa skrev:Eller så kan man göra en "budget"-USA-Blinkers som jag gjort om man inte är för kräsen.. Jag tog en lamphållare från 740 positionsljus fram (den dubbelpoliga), fick fila ner en plastpigg på hållaren så gick den i S40 blinkersen sen.. bara att byta lamphållaren sen o koppla in den extra sladden till positionsplusen. funkar utmärkt! (satte även dit en flucerande orange-tejp på sidan av blinkersen så det liknar en USA-modell lite mer.10 kronor på skroten för lamphållarna!. :) //Lycka till!
Hehe det kanske jag ska prova =)...
Fast utan tejp :P...
Har ju en gammal 745 som står på en åker :P
av S40T4
USA-blinkers och hållare kan du köpa hos din Volvo-handlare.
Jag kan ordna fram artikelnummer till dom vanliga (ej black rim) om någon vill ha.
Användarvisningsbild
av GalnastAvAlla
Tjoho!

Tänkte bara berätta hur jag gjorde mina USA-blinkers...
Jag tog två st "wedge"-socklar och borrade in i blinkersen under blinkerslampan.
Sedan kopplade jag dessa till en strömbrytare inuti kupén.. snorenklet och snyggt =)..
Dessutom kan man ju välja olika färger på LED-lampor att sätta i om man vill =)...

Bild

(det är 6000k xenon och är vitt egentligen men ser turkost ut av någon anledning :P)

//Victor

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]