- lör 14 mar 2009, 11:06
#269060
Hej! Har en V40 1,8i -98. Bytte värmefläktmotståndet eller resistorn till kupéfläkten för ca ett år sen då fläkten var stendöd en morgon. Köpte ny originaldel och allting var frid och fröjd igen. Fläkten fungerade utmärkt på alla varvtal.
Kommer ut igår morse (fredagen den 13:e mars), går fan ta mig fläkt-jä-ln endast på läge 4 och 5 oavsett var jag sätter vredet, alltså; Aut och 0-4 = fläktläge 4. Vredet på 5 = fläktläge 5. Kan resistorn spöka igen??
Vad göra åt svajig tomgång? mellan 400-900 RPM... det låga tomgångsvarvatalet märks tydligt i fläktvarvet dessutom, det går ner väsentligt tillsammans med bilens låga tomgång. (bara en parentes)
Kommer ut igår morse (fredagen den 13:e mars), går fan ta mig fläkt-jä-ln endast på läge 4 och 5 oavsett var jag sätter vredet, alltså; Aut och 0-4 = fläktläge 4. Vredet på 5 = fläktläge 5. Kan resistorn spöka igen??
Vad göra åt svajig tomgång? mellan 400-900 RPM... det låga tomgångsvarvatalet märks tydligt i fläktvarvet dessutom, det går ner väsentligt tillsammans med bilens låga tomgång. (bara en parentes)