Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Vet inte riktigt. Men kolla noga runtom så du inte missat någon skruv bakom någon täckbricka el liknande.
Kan kolla i min Haynes i morgon om det står nåt.
av MooF
Tomas88 skrev: Kan kolla i min Haynes i morgon om det står nåt.
inte lust att kopiera upp den å skicka den till mej? ;) såg att den kostade flera miljoner å köpa :P
Användarvisningsbild
av Fisch
Har du testat att lyfta från undersidan? Peta ut underkanten en aning sen lyft rakt upp. Fungerar inte det kolla så att du inte glömt något nånstans :P
av MooF
så jäv*a tack till allihop! :D speciellt tomas som fixade bilderna till mej! dök dock upp en grejj till idag då jag återigen fick för mej att resa, när bilen va inne hos bilbolaget så gjorde dom inget annat än att lyfta upp rutan så att den va på rätt plats. men då idag när jag återigen fick för mej att spotta ut lite skräp så tryckte jag på knappen av gammal vana och upptäckte att den åkte ner men kom på mej själv och skickade upp den så fort ja bara kunde igen,...., alltså....rutan gick både upp och ner, finns de risk att bilbolaget bara chansade på att motorn va bränd och försökte lura mej på pengar eller kan en bränd motor få för sej att leka jesus? :S
Användarvisningsbild
av Tomas88
Varsågod. Roligt att kunna vara till hjälp.
Funkar motorn nu så kanske du har sån tur att det bara är glapp någon stans.
Men man tycker ju att de borde märkt det på verkstan i så fall.
Jag skulle nog plockat bort dörrsidan kollat på alla kablar och ev smörjt kontakterna och kört rutan upp och ner några gånger så du märker om det fortsätter funka.
av MooF
Tomas88 skrev:Varsågod. Roligt att kunna vara till hjälp.
Funkar motorn nu så kanske du har sån tur att det bara är glapp någon stans.
Men man tycker ju att de borde märkt det på verkstan i så fall.
Jag skulle nog plockat bort dörrsidan kollat på alla kablar och ev smörjt kontakterna och kört rutan upp och ner några gånger så du märker om det fortsätter funka.

Ja jag tänkte jag skulle till å göra det idag men så blev jag så rackarns bakfull så den planen gick i stöpet så man få väl se om man få nån tid över till veckan och fixa till de där

Qi laddning är dumheter och bara en gimmick e[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]