Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att dimljusen lyser på samtliga lägen numera beror på en anpassning till bl.a. EU-regler och den sk. helbils godkännandet. Det är ju många andra länder där det är fullt tillåtet att ha dom på i valfritt läge. Vet inte riktigt när det infördes men på min V40 -98 funkar dom på alla lägen. Har även en 480 -94 som det är lika på, däremot på min tidigare 480 en -90 så slocknade dom när halvljuset slogs på eller när man bländade av från hel till halv, tycker egentligen att det var bättre eftersom man inte kunde "råka" ha dom på av misstag ihop med halvljuset. Sen är det säkert både billigare och mer praktiskt för biltillverkarna att slippa ha fler olika kopplingar och att sen överlåta hur dom används till bilförarna :-)-)
hej
nu har jag monterad allt.
men hittar inte dimljusreläet som jag måste byta till et som är för fram+bak enligt volvo ska den vara inne i bilen vid
pedalerna?
någon som kan hjälpa eller kan ta en bild eller något.
jag tackar på förhand.
christer.d skrev:hej
nu har jag monterad allt.
men hittar inte dimljusreläet som jag måste byta till et som är för fram+bak enligt volvo ska den vara inne i bilen vid
pedalerna?
någon som kan hjälpa eller kan ta en bild eller något.
jag tackar på förhand.
så långt har jag kommit att på v/s40 från 99 och framåt är det cem box.
men 96-97 har inte det.
där sitter reläet bakom mätaren.

så en fråga hur är det på en s/v40 av 98års modell har den cem eller??
Har löst problemet från aug-99 måste man aktivera dimljus fram via dator på volvo vadis
man behöver bara dimljus fram allt är fördraget.
så mina dimljus lyser nu ok.
Har ett nytt dubbelrelä kabelmatta komplett manual,mm till v/s40 från 96-98
till salu om någon är intreserad

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]