Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.
Jag köpte en 2.0l v40 från 98 för några månader sedan och har problem nu.
Det är så att jag har märkt att bilen har dragit olja och nu när det vart kallare så upptäckte jag att den rök
som bara tusan.
Sen en dag när jag körde en kortare sträcka så sköt bensin förbrukningen upp i nästan 3 liter milen men det märktes ingen större skillnad när jag körde bilen.
Bromsarna hade börjat strula 2 dagar innan det, skivorna fram kändes väldigt slitna.
Jag har fått diagnosen på den men ville vara säker för det kommer kosta mig en jäkla massa att fixa.
Sen om det finns någon som kan komp testa en bil i stockholms trakten så skulle jag bli väldigt lycklig.
Fick diagnosen topplockspackning här på forumet för en månad sedan och sedan dess har bilen stått, men nu är jag så jäkla less på att åka med sl till jobbet =(

Mvh Ampe
är den köppt på firma så gäller kkl i 6 månader oavsett vad firman säger (allt som händer inom 6 månader anses som att bilen redan hade dessa fel när du köpte felen & firman ska stå för 100% av reprationskostnaden)
CarMan skrev:är den köppt på firma så gäller kkl i 6 månader oavsett vad firman säger (allt som händer inom 6 månader anses som att bilen redan hade dessa fel när du köpte felen & firman ska stå för 100% av reprationskostnaden)
och om de vägrar?
Vart kan man vända sig til ldå? MRF? Allmänna reklamationsnämnden?
Mm men jag köpte den privat så det suger, desutom av min sambos lillebror.
Men jag vill inte slänga in den på verkstaden föräns jag är säker på att det är topplocket och sen måste jag spara ihop 10tusen för jobbet 0( känns jäkligt surt

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]