Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag har ett problem, idag när jag skulle fara hem från jobbet så startade inte bilen. Har startat bra förr, men inte nu idag. Vi har ju fått minus grader(-7) men man tycker ju att den ska kunna starta för det! Det är precis som att den inte får soppa?! Den nöter på som vanligt på tändnigen men ingenting händer. Är det någon som har eller har haft samma problem? Skulle vara tacksam för snabba svar som kanske kan leda någonvart. Tack på förhand
Senast redigerad av 1 macke3, redigerad totalt 0 gånger.
av macke3
Tack för svaret, men jag tror att det har med soppa pumpen att göra :) Men det skadar ju akdrig att prova med den andra nyckeln! Jo förresten är det någon som vet vart soppa pumpen sitter och enklaste sättet att komma åt den?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Kollade i Haynes.
Den sitter lätt åtkomligt under baksätet, och vad jag örstår så är det bara att fälla det och ta loss mattan för att komma åt.
Pumpen lyfts rakt upp. Verkade inte allt för svårt.
av macke3
Tomas88 skrev:Kollade i Haynes.
Den sitter lätt åtkomligt under baksätet, och vad jag örstår så är det bara att fälla det och ta loss mattan för att komma åt.
Pumpen lyfts rakt upp. Verkade inte allt för svårt.
Tackar så mycket för det snabba svaret :D sånt gillar vi! Jag ska kolla pumpen imorgon efter jobbet. Ska först och främst mäta så den får ström ända fram. Har jag tur så är det"bara" en ispropp som gör att den jävlas. Men jag har den i garaget nu så vi får väl se när den har tinat upp lite grann! och åter igen tack för svaret!
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]