Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wolverine
Tjo!

Har det "stora" stereopaketet i min Volvo V40 från -97. Alltså två högtalare på instrumentbrädan, två i framdörrarna och två bak längst bak i skuffen. Alltså sex högtalare sammanlagt. Stereon är den versionen med cd-radio-bandspelare. Ej cd-växlare.

Min fråga är nu, kan jag lossa kablarna till de två bakersta högtalarna i skuffen och sätta direkt på två stycken Sony XPlod 6*9:or utan att stereon ger upp och går sönder? Orkar den driva dem?

Om inte så vore det kul att veta hur ni andra har gjort på era v40:n, ni som ledsnat och stoppat i eget billjud.
av VinGummi
du kan ju alltid köpa ett slutsteg och koppla in :)
av Kojje
Jag hade i första hand lagt lite pengar och satt in ett bra framsystem och ett steg till det.....
av DjSumpan
Jo men visst har skaffat en baslåda .. är inne på min tredje nu ..
hade en liten 8:a först .. som jag spela sönder .. sen en 12:a jbl gt och nu en dls 12:a.. så häng in ett steg och en bas.. så ska du se att det blir bra ljud.. alla som åker med mej bas freak som ljud nördar .. blir imponerad av att det är så jäkla bra ljud i bilen .. ska säga att det är volvo orginal plus baslåda..

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]