Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattias_667
Fick för mej att byta kupé filter på min V40T-98, rev halva instrument pannelen.
men det finns inget. Enligt "gör det själv" bok ska det sitta mellan fläkten och värmecentralen.
Men där finns inget. inget fäste osv. kan till och med dra fingrarna där imellan.
Har letat i timmar som fan men det finns inget.

Var kupé filter ett extra val ?
Användarvisningsbild
av Esa_finnen
Har hört att det inte finns i dom tidiga modellerna.
Jag har en 01 och jag har 1, den sitter under handskfacket, dvs ovanför fötterna på passageraren.
Om man lägger sig med ficklampa så ser man den, ca 1 cm bred och ca 15 cm lång plastkonsoll som sitter upptryckt som filtret sitter under.
Lätt att ta loss och byta, kolla om du har en för jag har som sagt bara hört att det inte fanns i tidiga modeller.
av christer.d
Esa_finnen skrev:Har hört att det inte finns i dom tidiga modellerna.
Jag har en 01 och jag har 1, den sitter under handskfacket, dvs ovanför fötterna på passageraren.
Om man lägger sig med ficklampa så ser man den, ca 1 cm bred och ca 15 cm lång plastkonsoll som sitter upptryckt som filtret sitter under.
Lätt att ta loss och byta, kolla om du har en för jag har som sagt bara hört att det inte fanns i tidiga modeller.
kupefilter kom först på s/v40 från års-00 :-)-)
av Uninium
Och det är skit..fick ju byta transistor på min(om det nu heter så exakt) fläkten funkade inte..

Nåväl inne där när den var borta så kände man med fingrarna så var det lite granbarr och skit därinne..
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]