Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Vet inte var det sitter, så jag kollade i min Haynes Gör-det-själv handbok, men hittade det inte där heller.

Men jag funderar på. Kan du inte lyssna dig till var det kan tänkas sitta. Om du sätter på blinkers och lyssnar.
Det sitter ju en del relän till vänster i en svart box i motorutrymmet. Alltså på förarsidan.

Fungerar inte blinkers eller vad är problemet med din bil?

Fast det är klart. Om det nu inte fungerar kanske du heller inte kan lyssna dig till det. Jag kan ju lyssna lite på min annars om du vill. Har visserligen en 01a men det kan ju vara samma.
av pipsa
Glömde att skriva att blinkers försvann totalt,så jag kan inte höra vad den tickar.Relän i motorrummet tillhör motorstyrningen.
av christer.d
Tomas88 skrev:Okej på de viset.
Men det finns väl en bunt med relän inne i bilen också.
helt sant den bör sitta på förarsidan brevid var du öppnar motorhuv där är säkringarn och relän
det tickar där har kollat har själv en vo 1,6-00
men trångt om saligheten
lycka till
Användarvisningsbild
av Dimper
Det sitter under dæshbordet mot torpedoveggen på venstre side, plukk bort filtdekselet rett over pedalene så finner du det.
Reléet er montert i en hvit sokkel, bøy ut mothakene på denne og dra det rett ut.
Bild
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]