Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mazz
Tjenare!

En liten fundering av min nyinköpta bil =)
Förra ägaren har monterat in någon form av handsfree enhet som jag inte vet hur den fungerar.

Det sitter en liten antenn på vänster bakruta, samt en mikrofon vid dörrlisten vid taket hos föraren. Kabeln går från mikrofonen frammåt längs dörrlisten och ner, sen har jag ingen aning om vart den tar vägen =)

Finns ingen kabel någonstans på panelen eller någonstans för den delen. Inga bluetoth enheter hittas heller, men tror inte att det är något så modernt.

/Micke
Användarvisningsbild
av vetten
På min var det likadant och det satt inte originalradio i den men bakom radion när jag tog ur den så hittade jag en hel drös med sladdar som var ihopkopplade till dels radion och dels till en metalldosa, antagligen själva styrenheten till handsfreen, det gick in en strömkabel också tror jag, sen fanns det en lös kabel som antagligen gått till telefonhållaren i bilen. Eftersom radion var kass så bytte jag ut den mot en ny bättre. Fick trassla ut en massa sladd innan jag kunde koppla loss allt och ansluta isokontakten. Jag antar att du har något liknande i din bil.
av Mazz
Det är Volvos stora stereopaket som sitter i, så handsfreen är sanolikt kopplad dit.
Men jag har inte en aning om var han har kopplat på sin mobil någonstans =)
Användarvisningsbild
av vetten
Har antagligen suttit en hållare inuti bilen på instrumentbrädan och sen har sladden dit kommit ut på något bra ställe. Ta ut stereon och kolla om du hittar en lös kabel med en liten kontakt i ändan, på det sätt du beskriver monteringen av svanhalsmic och antenn så tror jag att Volvo kanske använde samma handsfreegrejor på flera olika stereon eftersom den iallafall på min var kopplad på orginalstereokontakten i bilen.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]