Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonsetajm
Tja,

Har en V40 -01a som låser sig automatiskt efter någon minut. Är det normalt och låser den sig även om nycklarna sitter i tändningen, vågar inte testa då reservnycklarna är på annan ort för tillfället.

MVH
Jonatan
Användarvisningsbild
av vetten
?:-/ Jo det har även hänt en gång på min -98 v40 att den låste sej när frugan startade och sen gick och drog ur motorvärmarkabeln :-O) men bara en gång och jag har testat flera gånger efter det utan att det hänt, så jag misstänker att det kan finnas en liten bug nånstans i systemet ?:-/ Kan inte svara bättre , men tydligen kan det hända. Vore bra att höra om det hänt för flera av er därute :roll:
Användarvisningsbild
av vetten
Jo jag läste någonstans i boken om nån 30sekundersgrej eller nått sånt :mrgreen: att den låser sej då. Men om man har klivit in i bilen och startat den så ska den väl ändå inte låsa sej bara för att man stänger dörren och går och rycker ur värmarkabeln. Måste vara nån "Bug" ?:-/ Att det sen tar c:a 5min. innan hon försöker öppna dörren och upptäcker att den är LÅST :-O) Bara för att hon ville röka klart först .
Ja förlåt att jag snodde "Tråden" lite Fas II men problemet tycks vara liknande så om vi kan få det uträtt så blir vi ju alla NÖJDA.

Ja tyvärr Fas II så är det nog så att bilen låser sej normalt om du inte gjort någonting :roll: Men! Du har ju trots allt öppnat dörren och satt i nyckeln och då om jag har fattat rätt så ska inte bilen låsa sej, MEN ! den gör det ! Typiskt Bil . Tror dom har en egen själ ibland ! Fast dom är maskiner, men numera kan man ju alltid skylla på databuggar HeHe ??:-/ Förut när allt va mekaniskt så va det svårare så då trodde man ibland att dom faktiskt hade ett eget tänk :oops: SÅ är det fortfarande ??:-/ Dom LEVER :-O)

HeHe :-)-)
av jonsetajm
:oops: kanske man ska läsa instruktionsboken innan man terroriserar forumet med sina frågor.. det stämmer att jag låst upp bilen och sedan av olika anledningar dröjt med att öppna dörren, det är då den låst sig. Bra tänkt Volvo och tack för svaren på forumet :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
På min s40 så låser sig bilen också av sig självt om man inte öppnar någon dörr eller bagageluckan inom en minut eller nåt sånt efter att man har låst upp. Men det har aldrig hänt med nycklarna i.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]