Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moZZe
Hur gör man när vajern går av? Kan man öppna låset med något specialverktyg eller måste man börja montera bort grill mm.?

ps. Skrev en tråd om samma sak men har tappat bvort den.
av moZZe
Jag svarar på min egen tråd. Grillen går att montera bort genom att sticka in hela armen genom luftintaget nedantill och på så sätt kommer man åt muttrarna till grillen. Grillen är fastsatt med 5 skruvar. När man har bort grillen måste man ännu skruva lös hela låset (3 st skruvar) för att komma åt låsmekanismen. Inte så svårt, kräver bara att man har en liten hand för att komma åt skruvarna till grillen.
Användarvisningsbild
av Nexus
moZZe skrev:Jag svarar på min egen tråd. Grillen går att montera bort genom att sticka in hela armen genom luftintaget nedantill och på så sätt kommer man åt muttrarna till grillen. Grillen är fastsatt med 5 skruvar. När man har bort grillen måste man ännu skruva lös hela låset (3 st skruvar) för att komma åt låsmekanismen. Inte så svårt, kräver bara att man har en liten hand för att komma åt skruvarna till grillen.
jätte trevligt att du svarade själv så flera kan ha nytta av det. Ett stort tack ,du bidrar till att forumet är det bästa för oss volvo galningar :lol:

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]