Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göranson
Är det så att lambdalampan varnar att det är något fel som ÄR NU eller är det så att lampan kan fortsätta att lysa även om det inte är något fel?

Bilen beter sig precis som vanligt...
Det är en V40 t4 det gäller...
Användarvisningsbild
av volvo51
Den indikerar att något (med bränsle/luftblandning) är fel. Kan vara tillfälligt, prova att koppla bort batteriet en stund. Om lampan inte slocknar då,läs av felkoder.OBS! Radiokoden om du har sådan.
Den kan rycka till lite när man drar fullt, den är dock aldrig svårstartad. Ska prova att byta filter...
Kan man på något vis se om bilen är chippad, den går grymt bra måste jag säga...
av celberg
Det har hänt mig två gånger. Lampan började lysa båda gångerna efter att jag gett för lite gas vid ett rödljus, så att motorn hackat och nästan stannat. Den har sen slocknat efter ett tag.
av 2psycho
koppla in en laddtrycksmätare och se vad den laddar sen kan du utgå från det om den är chippad, jag hade samma problem på min trimmade 2.0t lamdan började lysa för att en dag senare slockna har inte lyst efter det.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]