Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dontony
Är det någon som har koll vart balken sitter? alltså hur högt upp. så ja slipper riva hela kofångaren
Användarvisningsbild
av Nexus
okej då lånar jag en bild från "Braindeds" smachade s40 så ser du balken

Bild
av dontony
Riktigt hygglo:D synd på bilen bara.... Btw... vart sitter sensorn för airbagen??? så ja inte borrar i den:D
Användarvisningsbild
av Nexus
inte kan jag tänka mig den sitter i balken, den brukar sitta längre in på rambalken. Du kan nog borra dina små hål utan bekymmer men skyll inte på mig sen :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu blir jag nyfiken. Vad ska du ha för extraljus? Du får väldigt gärna lägga upp någon bild sen så man kan se her det blev. Jag funderar nämligen på att montera extraljus på min s40 innan höstmörkret tar över.

Ska du verkligen borra i bilen för extraljusen. Finns det inte färdiga hållare att köpa?
av dontony
Tomas88 skrev:Nu blir jag nyfiken. Vad ska du ha för extraljus? Du får väldigt gärna lägga upp någon bild sen så man kan se her det blev. Jag funderar nämligen på att montera extraljus på min s40 innan höstmörkret tar över.

Ska du verkligen borra i bilen för extraljusen. Finns det inte färdiga hållare att köpa?

Jo så tänkte ja göra... har en skyltfäste.... å eftersom det inte finns nå att skruva i i kofångaren så ska aj sätta dem i balken... vägrar ha nervösa ljus. då ja har tjejen 35 mil norrut så blir de en heeel del nattkörning. pga man kan ha lite högre genomsnittfart då. inga lastbilare som bromsar vid enkelfiler vid mitträcke...
å det är 2st Hella 3000 som har xenonkoverterats i dagarna me 50 w lampor... verkar vara grymt ljus... men de blir nog en strålkastare till:D bara hålen blir klara:D

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]