Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mecce
Tjena! Har en fråga, om någon vet nåt om det så vore jag väldigt tacksam! Har en T4 -98
-När jag kör och stampar på gasen fullt så nästan "rycker" det känns precis som om den tappar laddtrycket och sen kommer det tebax igen, laddar och kommer tebax, inga jätte ryck, men det känns att den inte riktigt går som den ska! Har dock inte problemet om jag segar lite på gasen, Så om jag inte trampar fullt så blir det inte så! Tycker de är väldigt konstigt! De kommer mellan 3500-5500 varv! Inget problem innan 3500!
Tacksam för all hjälp!
Användarvisningsbild
av X66
Jag hade en T4-03a tidigare. När bilen hade rullat närmre 6000 mil upplevde jag samma problem om jag stampade
gasen i botten. Lugnt och fint gaspådrag så märkte jag inget. Jag fick en uppsjö av olika dyra alternativ på vad som kunde vara fel.

Jag bytte tändstiften så var problemt avklarat. :D
av dontony
Böt tändmodulerna nyss å tändstift då försvann de... räckte inte me stiften för mej!
av dontony
Byter gör du själv... men priset varierar regält... finns både på bildelsbasen(beg) å på tex meko osv...:D

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]