Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40
Hej. Jag håller på att lackera om min V40 (hellack) När jag började montera bort plastdetaljerna (framskärmar, trösklar osv) så märkte jag att rostsituationen var mycket värre än vad jag hade befarat. Det var så illa att vänster framskärm var det stora rosthål i. Nu till min fråga. Är det någon som vet vad en ny framskärm kostar? Hos Volvohandlaren är väl det som gäller? Eller finns det något företag som säljer nya karossdelar till V40, fast till lägre pris? Man kanske kan ha tur att hitta en fin på skroten? Men det känns kanske som att det ska vara en ny skärm. Är det samma framskärmar på alla V40 96-03? Jag har en gammal 96:a. Är det svårt att montera en framskärm själv utan specialverktyg osv?

Det blev många frågor här känner jag. Men det jag främst undrar är vad en framskärm till V40 kostar hos Volvo. Och är det en dyr historia vad det gäller jobbet?

// V40
Användarvisningsbild
av bjompa
De är iaf inga problem att montera själv, kan aldrig tänka mej att du behöver nå specialverktyg.
Priset känner ja inte till men de är väl långt ifrån gratis.
Undra om inte skärmarna skiljer lite på dom senaste modellerna... ja kan även ha fel.
av V40
Okej. Tack för svaret. Om någon har prisuppgifter så.. men jag kan ju också ringa till Rejmes själv :)

// V40

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]