Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Har en s40 t4 -03 som verkar ha något slags elfel.
ibland när man kommer till en korsning och bromsar in för att stanna så dör motorn och bilen lägger sig i tändningsläge. :???:
När man sedan startar den så lyser varningslampan för elfel/bränslefel samt lampan för DSA. DSA lampan slocknar efter en stund och en andra lampan efter att man startat bilen ett par gånger. Detta händer bara ibland som att det skulle vara ett glapp eller något.

Jag läste det där om att man ska ska koppla ur batteriet ett tag, antagligen för att nolställa datorn men jag har inte hunnit prova. Tänkt höra om någon haft liknande problem som har löst det.

Tack på förhand / John :wink:
Tar upp den här gamla tråden då...
Idag när ja va ute å åkte lite så dog bilen när ja bromsade in..
Ja körde igen drog upp bilen i 70-90 nånstnas.. bromsade ganska hårt å bilen dog.

Någon som vet varför???
Tjena
Jag hade samma problem med min.
I mitt fall var det den lilla luftslangen som går till den stora slangen efter luftmassemätaren. Det sitter en 45 gradig koppling på den, den hade gått av. motorn drog tjuvluft och uppförde sig likadant...Värt att titta efter...
TT-LINE skrev:Tjena
Jag hade samma problem med min.
I mitt fall var det den lilla luftslangen som går till den stora slangen efter luftmassemätaren. Det sitter en 45 gradig koppling på den, den hade gått av. motorn drog tjuvluft och uppförde sig likadant...Värt att titta efter...
Nu har ju bilen gått utan problem man ja ska kolla de iaf.. Tack för tipset.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]