Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Men V40 är väl inte tänkt som någon storlastarbil heller? V70 finns ju då i stället.

Rostar V40 mer än andra Volvos eller Saab?
Användarvisningsbild
av Fluffen
S/V40 har ju rykte om sig att rosta mer än övriga volvo och jag måste säga att utav det jag sett att det stämmer nog tyvärr. :cry:
Men håller man efter rosten, rostskyddar och lägger i alla stenskott och lackskador med en gång så ska de nog inte vara någon större fara.
av skutte
min uppfattning är att dom rostar mer än andra volvo modeller typ 900,70,60,800
säger inte att den är tänkt som en storlastbil heller, men det rymer mer i en golf varian utan att det är en stor lastbil om man tex vill få in en barnvag så kan man glöma hathyllan och att behålla hjulen på barnvagnen, om man skall köra hem några paket laminat golv går inte det utan att fälla säterna nä det ser ut som en kombi men är något annat men det är ju bara vad jag tycker alla har ju olika smak men blev själv paff att dom var så små när man väl började packa dom.
Användarvisningsbild
av bjompa
Du kan ju för fan inte jämföra din gamla 98a med en fas2a, de är väl en jävla skillnad i kvalitet där..
Sen säga att den är sämre än en 480? Har du haft en 480? 480n är väl volvos största snedsteg, sämre bil finns inte å defenitivt inte S/V40, skulle kunna vara fas1orna då som kan komma i närheten,, men glöm fas2..
Gällande rost, ja har nån liten bubbla vid framskärmen, en på bakluckan, men den är rostfri om du ställer den bredvid morsans S70 -00. Då är hon ganska duktig på att vårda sin bil.
Inte fan tycker ja att en S/V40 Fas2 rostar nå mer än en annan volvo.

Kan hålla med om att dom är små, men ja har inte räknat me nått lastbilsflak, men ja har aldrig problem att få in barnvagnen i skuffen på min V40, hatthyllan ligger orört kvar å hjulen sitter på vagnen (går ej att ta av)
Sen om du provat att lägga ner en joggingvagn me typ 26" hjul på så får du nog nästan slita av både hjul å hatthylla oavsett bilmodell.
av skutte
har haft flera 480 bilar kanske säger mer om mig än om bilen och dessa bilar blev åxå mycke bättre med version två på styrenheten och riktigt bra med version tre då var problemen borta men bilen var dömnd till döden av folket s/v40 är efter följaren till 440/480 och visst fas 2 är bättre du slipper byta bälte för att panelen är fel konstruerad och visst dom har inte metaller i grilen som får huven att rosta. men visst rostar den mer än en annan volvo vet inte vad du hade för barnvagn men det är väl en sulky för en standard emajunga kombivagn går fan inte in utan att ta ut insatsen och ta av hjulen lämna hatthylan hema medans du kunde rulla den rätt in i en golf med hjulen kvar bara att fälla ihop ville bara belysa att den är väldigt liten mot vad man uppfattar den när man tittar på dom.
fas tvåerna har fortfarande problem med bränslepumpar/ reglatorer handbromsvajrar bakljusramp rost mm det var inte meningen att trampa på dig eller din bil men det är lite som att säga att 460 är den lilla 850 att jämföra v40 med övriga modeller vid dom åren är inte helt rättvist mot volvo men detta är ju vad jag anser. många tycker säkert som du något helt annat
Användarvisningsbild
av bjompa
jonsetajm skrev:bidde en 01:a 2.0t.. tack för inspirationen, säker på att jag kommer bli än mer frekvent i forumet framöver...
Fint de.. en sport eller ?? 8)
av jonsetajm
nä, tyvärr inte.... hittade en sport till bra pris men den va såld samma sekund annonsen kom ut... dock nöjd ändå, en svart med utrustningen som hör fas II:orna till... har ärligt talat inte sett den ännu, farsan som åkte och kollade på den åt mig och körde hem till sig. längtar till morgondagen :D

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]