Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, ny här. hoppas ni kan hjälpa mig med mitt problem...

Jag har en volvo s40 -97 som hastighetsmätarn lagt av på, hur får man den att funka? vet att det kan bero på massor av olika saker men nåt vanligt? den fungerar dock ibland men inte alltid, den lägger av...
nu har den dock inte funkat alls på några dagar, det började med att bulten till oljetrycksgivaren gick och det sprutade olja överallt därinne i motorn, nu är den bytt och servad men varken trippmätarn eller hastighetsmätarn funkar... kan det vara nån el som pajat eller så? hur byter jag det och hur svårt är det?
var uppe på volvo som sa att min bil, en -97 hade vajer, vet inte om det var precis där som alla bytte till el ist, hur vet jag om det är vajer eller inte på min bil? och om det är en vajer, var sitter den?
Om du har färddator så har du inte vajer utan allt går elektriskt, men om du tar bort skyddet vid pedalerna och kollar upp åt mätaren underifrån så borde du se om det är vajer

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]