Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zilla_82
Hejsan!

Jag undrar hur mycket ni tror att jag skulle kunna få för min bil om jag sålde den. Har en Volvo V40 1,8i (Den med gdi motor). :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det finns kanske lite mer info att önska.

Årsmodell?
Miltal?
Skick?
Utrustning?
osv

Ett tips om du är intresserad är att kolla på blocket och jämföra liknande eller så kan du gå in på http://www.bilpriser.se/
av zilla_82
Årsmodell 99
Miltal ca 21000 mil
Tänkte göra iordning bilen innan jag säljer den, Det vill säga, lackera den m.m
Utrustning: AC, elektriska fönsterhissar, sätesvärmare, airbag, farthållare, träpanel, Volvo original sterio (Bandare), elspeglar, fjärrstyrt c-lås, färddator, halvskinn.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Gör en snabb sökning på blocket t.ex. så får man en grov uppfattning av vad som är rimligt.
Men runt 30000:- om den är i bra skick samt servad.

Hur har det gått med besiktningen förresten, hade du inte problem med högt HC?
Har man inget godkänt besiktningsprotokoll så kan den vara betydligt mer svårsåld såklart...
av PJ
zilla_82 skrev:Årsmodell 99
Miltal ca 21000 mil
Tänkte göra iordning bilen innan jag säljer den, Det vill säga, lackera den m.m
Utrustning: AC, elektriska fönsterhissar, sätesvärmare, airbag, farthållare, träpanel, Volvo original sterio (Bandare), elspeglar, fjärrstyrt c-lås, färddator, halvskinn.
Om inte den är skadad på något sätt så du måste lacka den, så är jag tveksam till om det lönar sig :roll: den blir säkert mer lätt såld och du kanske får någon tusenlapp mer för den, Men jag tvivlar på att du får ut så mkt mer att det täcker för lackeringen

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]