Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Börjar med att jag är icke kunnig i bilar eller att meka på nått sett. Så har överseende:)

Köpte nyss en S40 1.8 Manuell, 122hk, 2004 och säljaren säger att han inte fått till regleringen på lyktorna som har xenon.
Den hade körförbud så var in och besiktade den idag och jo lykterna fick jag ombesiktning på som planerat.

Så då till frågan, vad är de för motorer jag skall beställa? 2 av dessa?
https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% ... D-41068035
Eller kan de vara någon sensor som skickar signalen till justermotorn?

Samt om jag inte finner denna motor som reglerar lampan, kan jag då byta till halogen eller led? Enligt besiktningsgubben så fick jag inte göra de.

Så om du svarar skulle jag uppskatta länkar till produkterna som jag saknar.

Tack på förhand.
Normalt så finns det nivågivare både fram och bak för att känna av nivån på bilen och regleringen reglerar så fort det behövs, det är bra att kolla så att dessa inte gått sönder varken mekaniskt och elektriskt som ärjade kontakter etc.
När stålkastarna tänds med original xenonljus så brukar de reglera ner för att sen reglera upp till normal nivå, om det gör det så är det i alla fall inte den motorn som du länkar till, kontrollera t.ex mot en vägg om ljusbilden ändras
Behöver ström till led lampor

Hej, tack för svaret, det är en my10, ja[…]

Det var som jag misstänkte att det var fler g[…]

Bra info. Har du keyless? Har en likadan nyckel so[…]

För uppföljning så blev en iaf en […]