- fre 21 jul 2023, 21:06
#1547971
Tjenare gubbar och gummor,
Skulle byta yttre styrleder idag på min Volvo V40 2,0T -03 (B4204T3)
Noterade att de gamla var monterade med kulleden och bussningen på "ovansidan" av spindeln. Dvs att muttern som skulle dras var ner mot marken. På ALLA videos, oavsett bilmärke samt bildillustration i Haynes så sitter den på "undersida" av spindeln.
För att klargöra; tidigare monterad yttre styrled är kulleden (gummit) satt på ovansida av spindeln så muttern man drar åt är ner mot marken.
Notering; På ALLA videos oavsett bilmärke samt Haynes för min Volvo så sitter kulleden (gummit) på "undersida" av spindeln och muttern man drar åt pekar mot hjulhuset.
Min fråga, har något tidigare ljushuvud monterat den fel eller är det specifikt så här på just denna variant av Volvo?
Ny här och med att meka med bilar men allt måste bli rätt. Tack på förhand!
Skulle byta yttre styrleder idag på min Volvo V40 2,0T -03 (B4204T3)
Noterade att de gamla var monterade med kulleden och bussningen på "ovansidan" av spindeln. Dvs att muttern som skulle dras var ner mot marken. På ALLA videos, oavsett bilmärke samt bildillustration i Haynes så sitter den på "undersida" av spindeln.
För att klargöra; tidigare monterad yttre styrled är kulleden (gummit) satt på ovansida av spindeln så muttern man drar åt är ner mot marken.
Notering; På ALLA videos oavsett bilmärke samt Haynes för min Volvo så sitter kulleden (gummit) på "undersida" av spindeln och muttern man drar åt pekar mot hjulhuset.
Min fråga, har något tidigare ljushuvud monterat den fel eller är det specifikt så här på just denna variant av Volvo?
Ny här och med att meka med bilar men allt måste bli rätt. Tack på förhand!