Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smurfen40
#1442489
V40 1,8gdi
Ska byta vevaxelgivare men hittar inte var den sitter.
Och vevaxelgivare är väl inte samma som kamaxelgivare??
Användarvisningsbild
av hm2401
#1443165
Nej det är inte samma givare och från vad jag förstår så sitter den på toppen av växellådan och läser av svänghjulet för vevaxelns position. Inte 100% säker om det är samma på diesel motorerna/lådorna men så är det på båda mina :)

Ska inte va någon skillnad på däm[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har det rattats till Ritsem 15 mil nordv&[…]

Bromsbyte på XC60 MY22 Mildhybrid

Är det något särskilt tänka[…]

EX60

Nu har jag provkört och får väl er[…]