Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1340470
När man trampar på gaspedalen så stramas vajern och spjället öppnar.
Vajern kann, om den inte sitter ordentligt fast, glida på två ställen: -Vid gaspedalen och vid spjällets reglage.
Kolla att reglaget följer med när vajern stramas. Ta bort slangen mellan luftfilterbox och insuget och kolla att spjället öppnar så som det skall när du rör på reglaget.
Kolla också att vajern inte glider i fästet vid gaspedalen.
Då vet du åtminstone om det mekaniska är OK eller inte.

Ska inte va någon skillnad på däm[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har det rattats till Ritsem 15 mil nordv&[…]

Bromsbyte på XC60 MY22 Mildhybrid

Är det något särskilt tänka[…]

EX60

Nu har jag provkört och får väl er[…]