Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av feddefedde
#1144896
Hej
jag är inte alls bra på att skruva med bilar så en vän gör det till mig.
Nu är det så att han har skruvat av en del på sidan av kamaxeln och den var trasig.
Nu undrar jag vad denna delen heter och om detta kan vara orsak till dålig tomgång när den är kall ??
Mvh Fedde


20170128_153218.jpg
20170128_153218.jpg (930.88 KiB) Visad 540 gånger
20170128_153225.jpg
20170128_153225.jpg (1.06 MiB) Visad 542 gånger
Användarvisningsbild
av andersbe
#1144943
[quote="feddefedde"]Hej
jag är inte alls bra på att skruva med bilar så en vän gör det till mig.
Nu är det så att han har skruvat av en del på sidan av kamaxeln och den var trasig.
Nu undrar jag vad denna delen heter och om detta kan vara orsak till dålig tomgång när den är kall ??
Mvh Fedde

Kallas för trigger wheel, (Lägeshjul), kamaxelsensorn är beroende av läget på trigger wheel, som din ser ut blir det problem som
försämrad gång på motorn. (Frågan är varför den har gått sönder, fel montering, lagerglapp etc)

Översikt kamaxel givare :-)-)
Kamaxel_sensor_hall_v40_1a.gif
Kamaxel givare(Hall)
Kamaxel_sensor_hall_v40_1a.gif (86.58 KiB) Visad 532 gånger
Senast redigerad av 1 andersbe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av andersbe
#1145038
feddefedde skrev:Du vet inte var jag kan få tag på en sådan....har googlat men hittar ingen :???:
Du får plocka en själv på skroten, Returbilen för en 100-dring!! :-O)
Kass generator? V70-2012

av Almer » 2026 tor 25 jun 22:59:02 Har en […]

Svajig S60 D4 R-Design 2017

Skulle nog sätta en hel del på att fr&a[…]

El till kylbox EX40 ?

Tack, men det hjälper inte mycket, då d[…]

Tack för svar UnleashFusion Bägge v[…]