Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40V40
Ngn som har erfarenhet av att demontera en antennring kring nyckelcylindern?
Jag har tagit bort plastkåpan kring ratten. Det är trångt så ser inte vad antennringen sitter fast i. Vågar inte testa att rycka med risk att jag pajar den.
Min plan är att sedan placera antennringen på ngn lämplig plats med originalnyckeln tejpad inuti för att sedan använda kopierade nycklar från låssmeden att starta bilen med, har nämligen bara en originalnyckel vilken är halvt trasig och vill inte betala för att kopiera nycklar med inbyggt chip.
För info kan jag nämna att antennringen är till för att föra signalen vidare från nyckelchippet till immobilizern (startspärren).
Min bil är en S40 -00
Mvh
av V40V40
V40V40 skrev:Ngn som har erfarenhet av att demontera en antennring kring nyckelcylindern?
Jag har tagit bort plastkåpan kring ratten. Det är trångt så ser inte vad antennringen sitter fast i. Vågar inte testa att rycka med risk att jag pajar den.
Min plan är att sedan placera antennringen på ngn lämplig plats med originalnyckeln tejpad inuti för att sedan använda kopierade nycklar från låssmeden att starta bilen med, har nämligen bara en originalnyckel vilken är halvt trasig och vill inte betala för att kopiera nycklar med inbyggt chip.
För info kan jag nämna att antennringen är till för att föra signalen vidare från nyckelchippet till immobilizern (startspärren).
Min bil är en S40 -00
Mvh
Lyckades hitta en skruv den satt fast med. Var dock för lite utrymme för att komma åt med ngn form av skruvmejsel. Tänker därför låta antennringen sitta kvar men köpa en ny och koppla kablarna till den nya och placera den under ratten någonstans (ihoptejpad tillsammans med originalnyckeln)
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]