Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iman502450
Hej!
Jag har nyligen köpt en S40 T4. Väldigtnöjd med bilen men tyvärr så börjat den låta konstigt under motor på tomgång. Så fort jag gasar lite försvinner ljudet men kommer igen på tomgången och det spelar ingen roll om kopplingspedalen är nedtryckt eller inte. Har lyft upp bilen och försökt upptäcka var ljudet kommer ifrån men inget som verkar vara löst.
Tänkte kolla om någon har haft samma problem som kan hjälpa mig med det :)
Har filmat det så laddar upp videon så att ni kan höra hur det låter.

Tack
Användarvisningsbild
av andersbe
iman502450 skrev:Hej!
Jag har nyligen köpt en S40 T4. Väldigtnöjd med bilen men tyvärr så börjat den låta konstigt under motor på tomgång. Så fort jag gasar lite försvinner ljudet men kommer igen på tomgången och det spelar ingen roll om kopplingspedalen är nedtryckt eller inte. Har lyft upp bilen och försökt upptäcka var ljudet kommer ifrån men inget som verkar vara löst.

Tack
Din inspelning är bara på vänster sida, ta en inspelning med höger sida samt med motorhuv öppen, svep över motor!
Användarvisningsbild
av Wulfen
iman502450 skrev:Hej!

Tack
Låter exakt som det missljud jag har på min V40 T4a 03, när jag lämnade in bilen på verksta för att byta kopplingen så nämnde dom att svänghjulet var glappt och att det var förmodligen den som orsakade missljudet. Mitt ljud försvinner dock när jag trycker ner kopplingspedalen.
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]