Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
Har köpt en V40 -01 utan fjärrdosor. Bilen öppnas bara med nyckel.
Det sitter en rund "boll" nedsänkt i högtalargallret på passagerar sidan på bilen, är inte det själva mottagaren för fjärren?
Hur vet jag om jag kan skaffa en fjärr till min bil?

Tänkte isåfall köpa begagnade dosor och få dom inprogramerade till min bil.

Snabb hjälp uppskattas, då frugan tycker att nyckellåset kärvar och vill ha fjärröppning.
Kärringstyrd? Jag? jo visst, lugnast så..
Användarvisningsbild
av andersbe
Hygglo skrev:Har köpt en V40 -01 utan fjärrdosor. Bilen öppnas bara med nyckel.
Det sitter en rund "boll" nedsänkt i högtalargallret på passagerar sidan på bilen, är inte det själva mottagaren för fjärren?
Hur vet jag om jag kan skaffa en fjärr till min bil?

Tänkte isåfall köpa begagnade dosor och få dom inprogramerade till min bil.

Snabb hjälp uppskattas, då frugan tycker att nyckellåset kärvar och vill ha fjärröppning.
Kärringstyrd? Jag? jo visst, lugnast så..
Finns massor av detta ämne på forumet, bara att söka.....
Användarvisningsbild
av Hygglo
Då så har jag fått reda på att i just våran bil så var det varken fjärr eller larm när den lämnade fabriken.
Centrallås finns dock.
Tänkte koppla in ett eftermarknads fjärr system på bilen.
Visst borde jag väl kunna koppla in fjärrstyrningen på loch / unlock knappen som sitter i förardörrens panel?
Eller måste jag koppla in mig någon annan stans?

Edit: Skulle det kanske gå att koppla in den nya styrenheten där reläet sitter för centrallåset? och använda fjärrenheten som relä? Enheten klarar upp till 10A
av juste
Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag tycker att det låter som att du har ganska bra pejl på läget. Det kräver nog att man studerar bilens kopplingsschema lite närmare för att veta vad som går och inte går. Lycka till. Berätta gärna hur det gick. :)
Användarvisningsbild
av Hygglo
Äh nu ger jag upp. kärringen får fortsätta använda nyckel. Hittar fasen inte vilka kablar jag ska koppla in mig på. Vill ogärna schansa och råka ha sönder något. :oops:
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]