Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tänk på att den där kombinationen med att blinkersena lyser orange hela tiden är olaglig. Har tyvärr inte den minsta aning om hur man kopplar kan vara så enkelt att man bara behöver byta själva lampsockeln mot en från USA.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
DayDreamer skrev:Tänk på att den där kombinationen med att blinkersena lyser orange hela tiden är olaglig. Har tyvärr inte den minsta aning om hur man kopplar kan vara så enkelt att man bara behöver byta själva lampsockeln mot en från USA.
Mjoo, iofs.
Kanske går att lösa med att sätta dioder med matchande färger istället, lätt att starta/stänga av :)

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja du får väl däremot sätta i dioder som lyser vitt/xenon vitt är osäker om man får ha så dock. Ja det ska vara lätta att kunna starta och stänga av dom.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
DayDreamer skrev:Ja du får väl däremot sätta i dioder som lyser vitt/xenon vitt är osäker om man får ha så dock. Ja det ska vara lätta att kunna starta och stänga av dom.
Ja, det var min tanke.
Jag har "xenonvitt" i dimljusena och de är blå-isch.
Sätter jag då "xenonvit" i position/blinker får jag samma färg och det är ju snyggare med enhetlig färg =)

Allt på samma strömbrytare så är ju saken biff =)
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Det enklaste - dock kanske inte det billigaste - är USA-lamphållarna och tvåfärgade dioder (med motstånd för att få rätt blinkfrekvens). Det hade jag på min V40. Kopplade via en strömbrytare i kupén för att kunna stänga av det vita skenet vid behov. Har dock ingen bild på hur det såg ut.

http://www.diodhuset.se/diod-xenon-till ... -3157-3057

/Håkan

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]