Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
Kikade på reläerna som verkar styra AC-pumpen o fläktarna fast inget fel på dom,tomgångs motorn ligger på 80 ohm
sen slår faktiskt ac-pumpen till ser jag nu fast den verkar gå tungt tom gången går ner 2-300 r/m det ska ju va tvärtom
att tomgången ökar!!
Mysko krångel alltså fast bilen går huvudsaken det får nog lämna in till lokala bilelektrikern bilia blir för dyrt o inget gjort(tror jag)!
av benka1
Verkar vara spjällläges givaren som är dålig för jag märker att motorn ger full effekt på mindre än halv gas händer inte mycket då man trampar
på fullt eller så är det magnetventilen som ger fel information,jäla shit bilen gick kanon innan jag rev växellådan i höstas.
får börja byta ut delar igen fast det bär imot skummt att det ej sätts felkoder?
Gott nytt år alla :D
Användarvisningsbild
av andersbe
benka1 skrev:Verkar vara spjällläges givaren som är dålig för jag märker att motorn ger full effekt på mindre än halv gas händer inte mycket då man trampar
på fullt eller så är det magnetventilen som ger fel information,jäla shit bilen gick kanon innan jag rev växellådan i höstas.
får börja byta ut delar igen fast det bär imot skummt att det ej sätts felkoder?
Gott nytt år alla :D

Kan va denna eller typ 2

http://www.tradera.com/item/343535/2388 ... -renault-f

God fortsättning -16 :mrgreen:

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]