Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andersbe
rudarmy skrev:TD04L-14T
Heter s/v40 t4 turbon..
Här är en länk för inköp av rep. av din Turbo, när du har fått hem den kan du alltid höra av dig för tips, har fixat min. :-)-)

http://www.aliexpress.com/item/Turbo-re ... _74_75,0_0

OBS: Turbin hjulets axel mutter är vänstergängad, gör du fel går den av!! :-O)

Häls
Å-nisse
av ringmyr
hej
nu har jag byt turbo i bilen(satan va trångt det var)
men turbon jag fick vara det bara 2 slangar ifrån imot den som satt i bilen var det 3 stycken.
så jag tog bort "plattan" som var olika på dem och satte på den nya turbo.

men nu är frågan i min iver att ta loss turbon så glömde jag märka upp vart slangarna gick.
slangen till wastgaten har jag fixat men de andra 2..

kanske lite bilder underlättar allt
av ringmyr
blanktpapper på besiktningen fick bilen :)

men när jag skulle åka hem så åkte jag över ett brunnslock så bilen skaka till och det vart å låta så här efter.
har ingen kraft alls längre vad är tro?

jag har köpt nya vacuumslangar som jag ska byta till helgen
av ringmyr
men jag såg att det läckte lite imellan downpipen och turbon kan det va det som är felet tro
Användarvisningsbild
av andersbe
ringmyr skrev:men jag såg att det läckte lite imellan downpipen och turbon kan det va det som är felet tro
Har samma problem, har kollat allt utom en vakuum klocka på turbon, inte den som har en arm den är bytad, har byttat el-ventilen men icke
, visslingen följer med när man gasar får det till att det är el-styrd, kollat ventiler till bromsen verkar funka när man blåser i dom men trycket är kanske för dåligt med munnen att vid högre tryck släpper den i genom!.
Kollat alla slangar och anslutningar, vakuumpump, skumt, kan vara vakuum klockan den nedre, svår att komma åt.

Funderar på att plugga en slang i taget för att se resultatet om det blir ändring på visslingen och för mig börjar det först man lägger i en växel och kör, skumt!
av ringmyr
visste är det skumt :???:
nu orkar jag inte bry mig om bilen för den ska bort nu.... billigt

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]