Njaaeeäää! Först och främst skall du ha 1,5 kvadrat kabel. Ditt exempel var bara 1 kvadratmillimeter. Men det är rätt att kabeln skall heta RDO. Det innebär att den är oljebeständig. (Egentligen skall den heta RDOE men det går nog lika bra med den du har valt) Sedan vill jag minnas att intaget till bilen, där du kopplar in kabeln från vägguttaget/kopplingsdosan, skall sitta fast monterat på någon lämplig plats. I grillen eller stötfångaren etc. etc.
Skarvhylsorna som du har valt är för 2,5 kvadrat. Du skall röda hylsor i stället, för 1,5 kvadrat. Och du skall använda en riktig tång när du klämmer dom. T.ex en sådan här:
http://www.clasohlson.com/se/Kabelskota ... r363696000 Finns även motsvarande på Biltema och andra prylvaruhus. Även motsvarande pris. Tången har tre klämlägen. Dom är färgmärkta. Färgen gäller samma färg som på kabelskorna/hylsorna. Klämmer du en röd hylsa på röd märkning och 1,5 kvadrat så blir det rätt. Använd inte en sådan billig tång som är två hopnitade plåtbitar. Och att som man hör förslag ibland, att använda en polygrip till klämtång. Det är helt förkastligt, för att inte säga förbjudet!
Och jag är lite skeptisk till att använda en plastdosa. Jag skulle ha valt en metalldosa. Det är möjligt, kanske, eventuellt att Bilprovningen har synpunkter på det, men jag vet inte.